Mireo-Plus-B-MDSB.png
14.12.2023

Siemens Mobility dodá 75 jednotek Mireo pro Lipsko a okolí

  • Zakázka čítá 75 regionálních vozidel: 41 třívozových elektrických jednotek Mireo, 18 čtyřvozových elektrických jednotek Mireo a 16 dvouvozových dvouzdrojových jednotek trolej/akumulátor Mireo Plus B
  • Vozidla jsou určena pro projekt MDSB 2025+ s uzlem Lipsko
  • Plánované zahájení provozu v prosinci 2026
  • Objednávka v přibližné hodnotě 500 milionů eur
  • Největší objednávka jednotek Mireo, kterou společnost Siemens Mobility dosud získala

Společnost Siemens Mobility získala zakázku na 75 trakčních jednotek Mireo v hodnotě přibližně 500 milionů eur. Vozidla budou využita v projektu „Central German S-Bahn Network 2025+“ (MDSB 2025+). Celkem 41 třívozových jednotek Mireo si objednal provozovatel Die Länderbahn DLB, 18 čtyřvozových jednotek Mireo a 16 dvouvozových bateriových jednotek Mireo Plus B si objednala společnost DB Regio AG.  

 

Společnými objednateli celé sítě MDSB 2025+ jsou sdružení Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig (ZVNL) ve spolupráci s dopravními svazy Verkehrsverbund Mittelsachsen (ZVMS) a Verkehrsverbund Vogtland (ZVV), i durynské Ministerstvo infrastruktury a zemědělství (TMIL) a Ministerstvo infrastruktury a digitálních záležitostí (MID) spolkové země Sasko-Anhaltsko. 

 

„ZVNL a jeho partneři ve středoněmecké síti S-Bahn mají od využívání těchto moderních, ekologických vozidel velká očekávání. Doufáme, že nová vozidla budou veřejností pozitivně přijata, což se projeví v rostoucím počtu cestujících,“ říká Kai Emanuel, předseda sdružení ZVNL.

„Mireo představuje osvědčenou technologii, která přispívá k vysokému komfortu a spokojenosti cestujících. Těší nás nová objednávka na 75 jednotek Mireo pro středoněmeckou síť S-Bahn. Jedná se o naši dosud největší zakázku jednotek Mireo,“ uvedl Gerhard Greiter, CEO pro NEE region společnosti Siemens Mobility a dodal: „Dopravní uzel Lipsko je jedním z nejdůležitějších ve středoněmecké metropolitní oblasti. Díky vozidlům Mireo umožníme dosáhnout větší flexibility veřejné dopravy ve středním Německu, vyšší přepravní kapacity vlaků a většího komfortu pro cestující. Tato zakázka představuje další krok v transformaci železniční dopravy: více prostoru, lepší vybavení a vyšší funkčnost i vyšší frekvence provozu jsou atributy, díky kterým se železniční doprava stává stále atraktivnější.“ 

 

Vlaky ujedou v síti MDSB celkem 10,6 milionu vlakových kilometrů ročně a po zahájení provozu, dle plánu v roce 2026, budou jezdit na následujících tratích:

 

4-vozová elektrická jednotka Mireo:  

S 4: Torgau – Eilenburg – Taucha – Leipzig Hbf. (lower level) – Oschatz – Riesa  

S 6: Leipzig-Stötteritz – Leipzig Hbf. (lower level) – Leipzig-Messe – Naumburg  

S 10: Schkeuditz – Leipzig Hbf. (upper level).  

 

3-vozová elektrická jednotka Mireo: 

S 3: Geithain – Borna – Leipzig Hbf. (lower level) – Schkeuditz – Halle (S.) – Halle-Nietleben  

S 5: Halle-Trotha – Halle (S.) – Flughafen Leipzig/Halle – Leipzig Hbf. (lower level) – Altenburg – Gößnitz – Glauchau/Werdau – Zwickau  

S 5x: Halle-Trotha – Halle (S.) – Flughafen Leipzig/Halle – Leipzig Hbf. (lower level) – Altenburg – Werdau – Zwickau/Plauen 

 

2-vozová dvouzdrojová jednotka trolej/akumulátor Mireo Plus B:  

S1: Leipzig Miltitzer Allee – Leipzig Hbf. (lower level) – Leipzig Stötteritz – Borsdorf – Grimma – Döbeln  

 

Charakteristika nových vozidel pro střední Německo

Nové trakční jednotky nabízejí 100 míst k sezení ve dvouvozové, 150 míst k sezení ve třívozové a 200 míst k sezení ve čtyřvozové variantě. Každá jednotka má velké víceúčelové prostory a samostatný oddíl 1. třídy s koženými sedadly. Komfort cestujících podtrhují také bezplatné služby WiFi, prostor vyhrazený pro rodiny, tichý chod vozidla, bezbariérový přístup a pohodlné cestování pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Četné elektrické zásuvky a USB porty zajistí, aby baterie elektronických přístrojů cestujících byly během jízdy stále nabité, vhodné chytré telefony lze nabíjet i bezdrátově u čtyřmístných stolků. Informační systém pro cestující zobrazuje v reálném čase aktuální příjezdy a odjezdy vlaků i možnosti přestupů v příslušných stanicích. Vozidla jsou rovněž vybavena speciálními vysokofrekvenčními okenními skly vyvinutými společností Siemens Mobility, která výrazně zlepšují příjem signálů mobilních telefonů během jízdy. Vozidla Mireo pro síť MDSB2025+ mají také výrazně více vnějších dveří, než tomu bylo v minulosti, což usnadní nástup a výstup cestujících, pomůže zkrátit čas potřebný pro přestup i umožní přesnější dodržení jízdního řádu.

 

Energetická účinnost až o 25 % vyšší než u vozidel s podobnou kapacitou – nová vozidla spolehlivě zajišťují mobilitu šetrnou ke klimatu.

 

ZVLN se výběrem vozidel Mireo, která budou dodána pro středoněmeckou síť S-Bahn jak v elektrické, tak i v bateriové variantě, spoléhá na zkušenosti, efektivitu a synergie, které síť díky standardizované vozidlové platformě získá.  

 

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 22 flotil složených z více než 400 trakčních jednotek Mireo. Celá flotila vozidel Mireo se po více než 50 milionech ujetých kilometrů v provozu ukázala jako mimořádně spolehlivá. Platforma Mireo nabízí kromě standardních vozidel s trolejovým napájením také dvouzdrojovou variantu trolej/akumulátor a vodíkovou palivočlánkovou variantu. Umožňuje tak mobilitu šetrnou ke klimatu na elektrizovaných i neelektrizovaných tratích. Dosahuje až o 25 procent vyšší energetickou účinností než vozidla s podobnou kapacitou. Kromě toho jsou tato nová vozidla až z 95 procent recyklovatelná. Nejnovější verzí této platformy je Mireo Smart – vozidlo, které je k dispozici s velmi krátkou dodací lhůtou 18 měsíců za atraktivní cenu a také s alternativními možnostmi napájení.  

Sdílet článek
Siemens Mobility, s.r.o.
Siemens Mobility, s.r.o. je součástí českého průmyslu a zárukou inovativních a udržitelných technologií na železnici. V České republice zaměstnává více než 750 lidí v Praze, Brně, Ostravě a Plzni. Kromě obchodních týmů společnost tvoří oddělení vývoje a konstrukce kolejových vozidel, R&D centrum automatizace železnic, IT Hub a centra služeb (od schvalování kolejových vozidel po sdílené služby) či odštěpný závod Mobility Metro Services pro údržbu pražského metra linky C. Více informací naleznete na www.siemens.cz/mobility a www.siemens.cz/mobilityjobs.
Siemens Mobility GmbH
Siemens Mobility je samostatnou společností v rámci globálního technologického koncernu Siemens AG. Už více než 175 let je lídrem v oblasti inteligentních dopravních řešení a neustále inovuje své portfolio v klíčových oblastech kolejových vozidel, automatizace a elektrifikace železnice, dopravních řešení na klíč, softwarových řešení a souvisejících služeb. Díky digitalizaci umožňuje společnost Siemens Mobility dopravcům po celém světě budovat inteligentní infrastrukturu a trvale zvyšovat její hodnotu v průběhu celého životního cyklu, zvyšovat kvalitu služeb pro cestující s garantovanou dostupností. V obchodním roce 2023, který skončil 30. září 2023, dosáhla společnost Siemens Mobility obratu 10,5 miliardy EUR a celosvětově zaměstnávala přibližně 39 800 zaměstnanců. Další informace naleznete na www.siemens.com/mobility.

Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Petra Kracíková
+420 731 124 197
petra.kracikova@siemens.com

Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum:
+420 800 90 90 90
siemens.cz@siemens.com

Připojte se k nám na Facebooku www.facebook.com/SiemensCzech nebo na X @SiemensCzech.

Další tiskové zprávy

Respektujeme vaše soukromí

Kliknutím na tlačítko „Souhlasím s použitím cookies" souhlasíte s uložením souborů cookies ve vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití stránek a pomoci nám k dosažení lepších výkonnostních a marketingových výsledků.

Více informací a nastavení