Dvouvozová trakční jednotka bude do testovacího provozu nasazena od poloviny roku 2023, mimo jiné na trase Augsburg - Füssen. Pilotní provoz v železniční síti Bayerische Regiobahn (BRB) je zpočátku plánován na 30 měsíců. Během této doby bude vodíková trakční jednotka dislokována v Augsburgu.
Memorandum o porozumění za tímto účelem podepsali v pondělí ministr hospodářství Hubert Aiwanger, ministryně dopravy Kerstin Schreyerová a vrcholní představitelé společností Siemens Mobility a Bayerische Regiobahn (BRB).
„Svobodný stát Bavorsko si klade ambiciózní klimatické cíle a chce v oblasti dopravy realizovat jasnou strategii ochrany klimatu. Inovativní technologie a zelený vodík v tom hrají zvláštní roli. Kromě přímého využití elektřiny má vodík potenciál pro širokou škálu flexibilních aplikací, takže i železniční doprava může být v budoucnu zcela převedena na obnovitelné zdroje energie. Jsem ráda, že Svobodný stát Bavorsko může v rámci tohoto projektu tuto inovativní technologii vyzkoušet i v běžném provozu.“
bavorská ministryně pro bydlení, výstavbu a dopravu
Karl Blaim, generální ředitel společnosti Siemens Mobility: „Siemens Mobility je předním dodavatelem v oblasti vývoje alternativních pohonů, které mohou významně přispět ke snížení emisí, zejména v regionální dopravě na tratích, kde neexistuje elektrické trolejové vedení. Technologické partnerství mezi společností Siemens Mobility a spolkovou zemí Bavorsko umožňuje další vývoj vozidla Mireo Plus H pro Bavorsko a podporuje v této spolkové zemi osobní dopravu šetrnou ke klimatu.“
Levý obsah
Pravý obsah