Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron
- Rychlé dodání 30 lokomotiv, různé varianty
- Flotila pronajímatele se může rozšířit až na 155 lokomotiv
Německé dráhy (DB) a společnost Siemens Mobility společně vyvinuly první vlak na světě, který se na železnici pohybuje sám. Dr. Richard Lutz, generální ředitel DB, a Dr. Roland Busch, generální ředitel Siemens AG, společně s dr. Peterem Tschentscherem, starostou města Hamburk, představili dne 11. října 2021 vlak při jeho premiérové jízdě v rámci projektu Digital S-Bahn Hamburg.
Vlak je řízen digitální technologií a je plně automatizován. Strojvedoucí zůstává na palubě vozidla a dohlíží na jízdu s cestujícími. Manipulace, jako je například obrat vlaku, se provádí bez přítomnosti palubního personálu. Partneři projektu DB, Siemens Mobility a město Hamburk investovali do digitálního S-Bahnu, který je součástí projektu DB Digital Rail Germany, celkem 60 milionů eur.
Dr. Richard Lutz, generální ředitel společnosti DB: "Dnes zažíváme skutečný přelom epochy: Železnice dorazila do digitální budoucnosti a digitální železnice v Německu se stala skutečností. S automatizovaným provozem na železnici můžeme našim cestujícím nabídnout výrazně rozšířené, spolehlivější a tím i kvalitnější služby, aniž bychom museli položit jediný kilometr nových tratí. Naším cílem je učinit železniční dopravu atraktivní pro stále větší počet lidí, jen tak můžeme dosáhnout revoluce v dopravě."
"Děláme železniční dopravu inteligentnější. Vlaky jezdí automaticky podle dokonalého jízdního řádu, s přesností na vteřinu a s optimalizací spotřeby energie," říká Dr. Roland Busch, generální ředitel společnosti Siemens AG. "Tímto způsobem podporujeme našeho partnera Deutsche Bahn v cíli zatraktivnit cestování vlakem a chránit klima. Díky naší technologii mohou naši zákazníci přepravit až o 30 procent více cestujících, výrazně zlepšit dochvilnost a ušetřit náklady na energie až o 30 procent. Digitální S-Bahn Hamburg je světovým unikátem. Nová technologie už byla oficiálně schválena, a protože má otevřená rozhraní, mohou jej okamžitě používat všichni provozovatelé na celém světě pro všechny typy vlaků.
Dr. Peter Tschentscher, první starosta Svobodného a hanzovního města Hamburk: "Digitalizace má velký potenciál pro celou síť S-Bahn v Hamburku. Vytváříme větší kapacity na stávajících tratích a zvyšujeme spolehlivost a přesnost železniční dopravy. Premiéra digitálního S-Bahnu na světovém kongresu ITS je silným signálem pro efektivní a ke klimatu šetrnou mobilitu budoucnosti."
Premiérová jízda digitálního S-Bahnu se uskutečnila u příležitosti otevření světového kongresu ITS (Intelligent Transport Congress), který se koná v Hamburku. Během kongresu jsou v provozu čtyři digitální vozidla S-Bahn na 23kilometrovém úseku linky S-Bahn číslo 21 mezi zastávkami Berliner Tor a Bergedorf/Aumühle.
Technickým základem digitálního železničního provozu je budoucí evropská norma pro automatický provoz vlaků (ATO) v kombinaci s evropským vlakovým zabezpečovačem (ATO over ETCS). Vlaky přijímají řídící signály z centrály prostřednictvím digitálního rádiového spojení. Čtyři digitální vozidla S-Bahn v Hamburku budou od prosince zajišťovat pravidelnou osobní dopravu. Plány na digitalizaci celého systému S-Bahn v Hamburku do konce desetiletí jsou již v procesu a probíhají investice do vozidel a infrastruktury. Předpokládá se, že tato technologie bude využívána celostátně pro regionální a hlavní železniční systémy.
Od 11. do 15. října se v Hamburku koná kongres ITS, který je celosvětovou přehlídkou budoucnosti mobility. Na největším světovém veletrhu pro dopravu a logistiku představí své inovace firmy z celého světa. DB představí inovace v oblasti infrastruktury, železničních zastávek, dálkové a regionální dopravy a propojené mobility. V loňském roce prodloužily DB a město Hamburk své partnerství v oblasti chytrých měst z roku 2017 o dalších pět let. Oba partneři plánují využívat digitální technologie a inovativní nápady, aby zatraktivnili místní veřejnou dopravu a vlaková nádraží pro cestující. Tento trend je již nyní patrný na nádraží Dammtor, které je vstupní branou na světový kongres ITS. Vylepšené displeje s informacemi o vlacích a nový orientační systém pomáhají všem cestujícím a hostům najít cestu. Zvláštní atmosféru na nádraží vytvářejí vitríny navržené umělci.