Photo (c) DB_ICE3_neo.jpg
5.12.2022

Nové ICE připraveno vyjet: dodání v rekordním čase

  • Rekord: jednotka ICE 3neo uvedena do provozu pouze dva a půl roku od objednání
  • První jízda z Frankfurtu and Mohanem do Kolína and Rýnem
  • DB investuje deset miliard eur do rozšíření vozového parku dálkové dopravy
  • 73 jednotek ICE 3neo do roku 2029  

Společnost Deutsche Bahn (DB) uvádí do provozu s cestujícími svou nejnovější generaci osmivozových vysokorychlostních elektrických trakčních jednotek ICE. A to zhruba o týden dříve, než bylo původně plánováno (ke změně jízdního řádu). V souladu s trvale rostoucí přepravní poptávkou ze strany cestujících po rychlé, pohodlné a bezemisní železniční dopravě vyjíždí nová jednotka ICE 3neo již dnes na svou první jízdu s cestujícími po vysokorychlostní trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem.

 

DB a společnosti Siemens Mobility se podařilo uvést nové ICE do provozu v rekordním čase. Navzdory omezením souvisejícím s pandemií a problematickým dodavatelským řetězcům po celém světě, působícími v době vývoje a výroby nového ICE 3neo, se inaugurační jízda s cestujícími uskuteční pouhých dva a půl roku poté, co byla jednotka objednána (v červenci 2020). Touto investicí DB přispívá k omlazení a rozšíření své flotily vozidel používaných k dopravě dálkových vysokorychlostních vlaků. Do roku 2029 DB investuje deset miliard eur do nových vozidel, včetně 73 jednotek ICE 3neo. S maximální provozní rychlostí 300 km/h je ICE 3neo důležitým článkem v plánovaném celostátním synchronizovaném taktovém jízdním řádu DB. Jednotky přinášejí dalších 32 000 míst k sezení do roku 2029, což pomůže pokrýt kapacitu potřebnou pro očekávaný nárůst počtu cestujících. To je v době celospolečenské nutnosti nahrazovat energeticky a emisně náročnou individuální automobilovou dopravu bezemisní a energeticky úspornou železnicí, nezávislou na ropných palivech, zásadním krokem.

 

Na projektu vysokorychlostních jednotek ICE 3neo pro DB pracoval také český tým. Roman Prell, vedoucí Engineeringu Siemens Mobility v České republice k tomu uvádí: „Máme velkou radost, že českému týmu Siemens Mobility byla dána důvěra podílet se na řešení tak prestižního projektu s nejvyšší prioritou. Pracovníci českého Engineeringu v Praze, Ostravě a Plzni se naplno zapojili do aktivit a v součinnosti se zahraničními kolegy řešili velmi náročné konstrukční skupiny. V době přísných hygienických opatření přijatých v souvislosti s pandemií, omezujících cestování, nebyly podmínky pro práci techniků v nadnárodním týmu snadné, ale zvládli jsme to a nyní se už podobně věnujeme dalšímu velmi náročnému projektu – řešení vysokorychlostních vozidel pro Egypt.“

 

Nová jednotka ICE 3neo dnes zahájila provoz v osobní dopravě mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem. Jakmile dne 11. prosince vstoupí v platnost změna jízdního řádu společnosti DB, budou moci cestující využívat nová vozidla v pravidelném provozu mezi Dortmundem, Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem a dále až do Mnichova po nové vysokorychlostní trase Wendlingen-Ulm. DB bude postupně rozšiřovat provoz v závislosti na dodávkách dalších jednotek. Od roku 2024 budou jednotky ICE 3neo provozovány také na mezinárodních linkách do Belgie a Nizozemska.

 

Novinkou v oblasti vysokorychlostní železniční dopravy je přeprava jízdních kol, v každé jednotce ICE 3neo je místo pro osm jízdních kol. Nová jednotka ICE se tak stane prvním vysokorychlostním vozidlem, které bude jízdní kola přepravovat rychlostí až 300 km/h. V jednotce jsou nové rezervační displeje s barevnými LED světly, které ukazují všechna rezervovaná a volná místa. Kromě toho má ICE 3neo speciálně vyvinutá okenní skla zajišťující průchod signálu pro stabilní příjem mobilních telefonů, osvětlení měnící se podle denní doby a elektrické zásuvky a držáky na tablety u každého sedadla. Jedním z inovovaných uzlů je robustní a snadno ovladatelná zvedací plošina, která je instalována u dveří vyhrazených výhradně pro cestující na invalidním vozíku. Společnost DB také v rekordním čase vyškolila přibližně 4 000 zaměstnanců, aby zvládli palubní servis, údržbu a řízení, což bylo nutným předpokladem pro rychlé uvedení vlaku ICE 3neo do provozu.  

 

Další citace společností Siemens Mobility a DB:

 

Dr. Michael Peterson, člen představenstva DB pro dálkovou osobní dopravu: „Společnosti DB a Siemens splnily svůj úkol přesně na čas. Od podpisu smlouvy do zahájení provozu vozidel v pravidelné vlakové dopravě s cestujícími uplynulo pouhých dva a půl roku. Zadávací řízení na ICE obvykle trvají dvakrát déle. Nový vlak ICE potěší naše cestující novou úrovní komfortu a vylepšenou technologií.”  

 

Michael Theurer, parlamentní státní tajemník spolkového ministra pro digitální technologie a dopravu:

„Nová vysokorychlostní elektrická trakční jednotka ICE představuje pokrok na kolejích: je rychlá, digitální, bezbariérová. Dnes jede mezi Frankfurtem a Kolínem nad Rýnem, brzy bude jezdit po celém Německu. Celkem 73 nových vysokorychlostních jednotek se 32 000 místy k sezení je významným faktorem pro zavedení celostátního synchronizovaného taktového jízdního řádu. O další krok se přiblížíme k našemu cíli zdvojnásobit v příštích osmi letech počet cestujících na železnici.“

 

Michael Peter, CEO globálního koncernu Siemens Mobility:

„Spolu s Deutsche Bahn zrychlujeme přechod na novou dopravu v rekordně krátkém čase: Siemens Mobility ještě nikdy nedodal novou jednotku ICE v tak rychlém čase.  Tento úspěch byl možný především díky vynikající spolupráci s DB, ale také proto, že jednotka ICE 3neo je založena na naší osvědčené platformě Siemens Velaro. Přestože jsme vozidlo postavili a dodali v rekordním čase, mohli jsme do interiéru vlaku instalovat mnoho inovací, které přinesou ještě více komfortu pro cestující.“

Další informace: www.deutschebahn.com/ice3neo   

Fotografie z první jízdy jsou k dispozici na DB Media Portal.

Siemens Mobility, s.r.o.
Siemens Mobility, s.r.o. je součástí společnosti Siemens Česká republika, zároveň je však samostatným právním subjektem. Siemens Česká republika patří mezi největší technologické firmy v České republice a již více než 130 let je nedílnou součástí českého průmyslu a zárukou inovativních a udržitelných technologií. Se svými 10 500 zaměstnanci se řadí mezi největší zaměstnavatele v Česku. Portfolio Siemens pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Český Siemens je průkopníkem v oblasti průmyslové digitalizace, automatizace a inteligentní infrastruktury, v jejichž rámci přináší zákazníkům komplexní digitální produkty a služby. Více informací naleznete na www.siemens.cz/mobility a www.siemens.cz.
Siemens Mobility GmbH
Siemens Mobility GmbH je samostatnou společností v rámci globálního technologického koncernu Siemens AG. Už více než 175 let je lídrem v oblasti inteligentních dopravních řešení a neustále inovuje své portfolio v klíčových oblastech kolejových vozidel, automatizace železnice a elektrifikace, dopravních řešení na klíč a souvisejících služeb. Díky digitalizaci umožňuje společnost Siemens Mobility dopravním operátorům po celém světě budovat inteligentní infrastrukturu a trvale zvyšovat její hodnotu v průběhu celého životního cyklu, zvyšovat kvalitu služeb pro cestující s garantovanou dostupností. V obchodním roce 2022, který skončil 30. září 2022, dosáhla společnost Siemens Mobility obratu 9,7 miliardy EUR a celosvětově zaměstnávala přibližně 38 200 zaměstnanců. Další informace naleznete na www.siemens.com/mobility.

Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Petra Kracíková
+420 731 124 197
petra.kracikova@siemens.com

Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum:
+420 800 90 90 90
siemens.cz@siemens.com

Připojte se k nám na Facebooku www.facebook.com/SiemensCzech nebo na Twitteru @SiemensCzech.

Další tiskové zprávy

Respektujeme vaše soukromí

Kliknutím na tlačítko „Souhlasím s použitím cookies" souhlasíte s uložením souborů cookies ve vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití stránek a pomoci nám k dosažení lepších výkonnostních a marketingových výsledků.

Více informací a nastavení